من و وحرفهایم

اینجا مکان باز شدن بغض های چند ساله ی من است شما میتوانید با من هم صدا شوید؟

من و وحرفهایم

اینجا مکان باز شدن بغض های چند ساله ی من است شما میتوانید با من هم صدا شوید؟

شناخت قلم


شناخت قلم

قلم را باید ستود چون،  با  قلم  تاریخ ایجادکرده ایم  وقلم راه کار وراهنما برای مان بوده است

صدایی که از تماس قلم علما بر صفحۀ سفید کاغذ برمیخیزد نوایی جاودانیست که علم ودانش را از ظلمات نسیان

وفراموشی رهایی میبخشد وترانه یی بی مانندی است که علم ودانش را نوای جاودانه میدهد قلم را باید ستود چرا که این قلم است که جوهره علم را در خود حفظ میداردوآنگاه که در دست انسان بصیر قرارگیرد نور هدایت را بر میافروزد.

قلم بیانگر عقاید وافکار ودرک انسان از عالم هستی اش است که به وسیله آن انسان میتواند عقل خود را پرورش دهد ومایه شگوفایی روح خود گردد .میتوانیم بگوییم که قلم   ترجمان عقل ودل انسان است .

قلم را باید ستود چون قلم لفافه زرین الفاظ را برقامت معانی میپوشاندو به جهت نگارش اسرار وحقایق رمز جاودانگی برای انسانِ این کره خاکی میبخشد .

چی وسیله یی بهتر از قلم است تا چراغ راه معرفت ما گردد ؟! و انسان اشفته یی امروز را به دهکده ی رسالتش سوق دهد خداوند برای انسان علم بخشید اما قلم را آفرید تا به وسیلۀ آن علم را پخش ونشر گرداند واز مردنش  جلوگیری نماید باقلم علم نفس میکشد وبوستانش از چشمه ی آن  آبیاری میگردد .

آریا نیز قلم را نشانه یی برای شناخت خویش برگزید تا بتواند با قلم دیوار هستی اش را ماندگار تر ومستحکم تر سازد وچراغی برای نسل فردا برافروزد خواهان آنیم تا باقلم نردبانی بسازیم تا هویت افغانی مان را با سیاره ی ماه همسایه گردانیم وآنچه راکه رنگ ضلالت دارد از تابلوی هستی مان پاک گردانیم وباقلم اعتقاد به همزیستی ودوستی ایندۀ زیبایی را برای نسل جوان مان ترسیم نماییم ایندۀکه در آن فقط لبخند خورشید ونوروشفافیت باشد وبرای این هدف مان ، ما قلم را پاس میداریم اگر شما نیز چنین هستید پس با ما همگام شوید .

 

 

 

نظرات 6 + ارسال نظر
سمون دوشنبه 25 بهمن 1389 ساعت 09:03 ق.ظ http://www.larawbar.com/samon

ډیره په زړه پوری لیکنه وه ، خدای مو قلم کی نور هم قوت او طاقت زیات کړه ، الله دی توفیق درکړی چی د ملی یووالی په اړه خپل قلم وخوځوی ، ځکه په اوسنی حالت کی زمونږ هیواد ملی یووالی ته ډیره سخته اړتیا لری

او تر ټولو مهمه خبره دا چی دری څیزونه باید په احتیاط پورته کړو ، قلم ، قسم او قدم

مننه
سمون

اسفندیار پردل یکشنبه 7 فروردین 1390 ساعت 07:39 ب.ظ http://shamimdena.blogfa.com

سلام پروانه جان
خیلی خوشحال شدم از اینکه به دیدنم اومدی...
سال نو رو به شما و خانواده محترمتون تبریک میگم و آرزوی بهترینها را براتون دارم...
بازم به دیدنت میام شاد و موفق باشی...

محمد تقی سروش دوشنبه 23 خرداد 1390 ساعت 09:48 ق.ظ

یقینا درموردقلم واستفاده ازآن توسط اهلش هرچی بستایم بسان قطره یی دربحر بیکران هست.

محمدتقی سروش دوشنبه 30 خرداد 1390 ساعت 11:21 ق.ظ http://mtaqisoroush.blogfa.com

ای آنکه ترابه کف سلاح قلم است
عنوان سروری به نامت رقم است
این حربه مگیرکم که درهمه جا
دربیش (pishi) قلم قامت شمشیرخم است

سرباز تنها دوشنبه 21 آذر 1390 ساعت 06:05 ب.ظ http://hussian69.blogfa.com/

به (سین) سلام به (میم) من اومدم تا خبری دوستانم رو..
بگرم اما به (شین) من شمارو نمیشناسم ولی هرجه باشه به ( دال) دوستیم
به همین خاطر من با(دال) دوستانم رو دوست دارم
اما به (ب) بعضیا بیوفاست به (سین) به من سرنمیزند ولی من به (میم) میام به (خ)
خبری تونو میگرم ومن به (لیف) اُمیدوارم که شما هم به (میم ) یعنی من سربزنید

محمود "محمدی" چهارشنبه 21 تیر 1391 ساعت 10:46 ق.ظ

قلم گر نداری بدستت بدان ز قوم و قبیله ات نماند نشان

چو داری قلم گر نداری زبان بلندای گیتی به ماند مکان

مکانی ز قومی به تاراج رفت که نتوان کردش قلم نقش و ضپط

تو را گر زدانش بود بهره ای به دوران دوار به جا مانده ای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد